menu
ICET 2022

Conference Networks

1.1 Practices of inclusion in formal and non-formal education contexts

1. Inclusion and participatory processes
2. Inclusion and learning in education and training contexts
3. Community intervention, inclusion and emancipation
 

Coordinators:

Ana Paula Caetano, Instituto de Educação da Universidade de Lisboa (Coordinator)
Carmen Cavaco, Instituto de Educação da Universidade de Lisboa
Carolina Carvalho, Instituto de Educação da Universidade de Lisboa
Paula Guimarães, Instituto de Educação da Universidade de Lisboa

 

1.2 Improving learning in technological-advanced societies 

1. Digital transformation in Education
2. STEAM literacy for learning
3. Educational technologies and teaching and learning improvement
 

Coordinators:

Mónica Baptista, Instituto de Educação da Universidade de Lisboa (Coordinator)
Ana Pedro, Instituto de Educação da Universidade de Lisboa
Fernando Albuquerque Costa, Instituto de Educação da Universidade de Lisboa
Neuza Pedro, Instituto de Educação da Universidade de Lisboa

 

2.1 Education governance, autonomy and accountability

1. Performance-based accountability policies in education
2. School autonomy and local policies
3. Education Governance: new actors, spaces and tools
 

Coordinators:

Estela Costa, Instituto de Educação da Universidade de Lisboa (Coordinator)
Luísa Cerdeira, Instituto de Educação da Universidade de Lisboa
Marta Almeida, Instituto de Educação da Universidade de Lisboa
Sofia Viseu, Instituto de Educação da Universidade de Lisboa

 

2.2 New training and professional development models

1. Professional development and partnerships in education
2. Innovative teacher professional development models
3. Professional development for school-based innovation
4. Professional development for diversity and Inclusion
 

Coordinators:

Maria João Mogarro, Instituto de Educação da Universidade de Lisboa (Coordinator)
Ana Cláudia Henriques, Instituto de Educação da Universidade de Lisboa
Ana Sofia Pinho, Instituto de Educação da Universidade de Lisboa
Luís Tinoca, Instituto de Educação da Universidade de Lisboa

keyboard_arrow_left Go Back